Bol.com annuleren

Beschrijving

Het is al zo’n beetje de standaard geworden. Ben je iets nodig en wil je dat snel thuis geleverd krijgen dan doe je zaken met Bol.com. Bol.com heeft alles, zo is althans de veronderstelling. Soms krijg je echter al snel spijt van een aankoop en dan rest je niet anders dan Bol.com annuleren.  Lees op dit platform alles over annuleren, opzeggen en stopzetten van producten en diensten en op welke wijze je dit kunt doen. Voor nu zoomen we in op Bol.com annuleren.

Annuleren Bol.com

Heb je het over annuleren, dan heb je het eigenlijk over twee momenten: het daadwerkelijke annuleren zolang het artikel niet verzonden is, Bol.com annuleren kan echter ook nog als het product wel al verzonden is. Dan maak je gewoon gebruik van de optie ‘binnen zichttermijn retourneren’.

Wanneer is het mogelijk om gratis te annuleren?

Wil je gratis annuleren bij Bol.com, dan is snelheid geboden. Want zo lang het product nog bij Bol.com is, annuleer je gratis. De periode tussen het bestellen en verzenden is echter kort. Ook als het product al wel verzonden is, is gratis annuleren nog een optie want ook retourneren binnen de zichttermijn is in negen van de tien gevallen gratis. Het duurt dan al met al wel heel even voor je geld teruggestort is.

Wat kost annuleren bij Bol.com

In principe is Bol.com annuleren dus gratis. Zowel als je meteen annuleert en het product nog niet verzonden is, als wanneer je besluit het artikel te retourneren. Zelfs het terugsturen is gratis en in bepaalde gevallen kan het artikel zelfs gratis bij je thuis opgehaald worden. Alleen als er sprake is van een product dat beschadigd is en als bepaalde producten al uit de verpakking geweest zijn en daardoor door Bol.com niet meer goed te verkopen zijn, gaat deze vlieger niet op. Er zal dan gekeken worden naar de waardevermindering van het product en een verrekening plaatvinden. Mocht je wel kosten voor de kiezen krijgen, dan kan wellicht een annuleringsverzekering je helpen het geld terug te krijgen.

Hoe kan ik annuleren bij Bol.com?

Ben je op tijd en is het bestelde product nog bij Bol.com, dan is Bol.com annuleren simpel. Je logt in op je account en gaat naar het artikel in je bestelling waar je de optie annuleren geboden wordt. Heb je van die optie gebruik gemaakt dan is de bestelling geannuleerd. Is het artikel wel al verzonden, dan kun je het product aanmelden voor retour. Elke retournering begint dus in je account. Opnieuw log je in, ga je naar de bestelling waarna je nu de optie ‘artikel retour’ selecteert. Je kunt annuleren nog simpeler maken door gebruik te maken van het modelformulier herroeping op de website van Bol.com. Als de retourzending verwerkt is bij Bol.com, wordt het geld teruggestort naar je rekening. Het hele proces heeft je dan niets gekost en dus kunnen we stellen dat annuleren gratis is mits het product nog in originele en goede staat is.

Klantenservice Bol.com

Met je eigen account op Bol.com kun je alles regelen wat betreft  het bestellen en annuleren van een product. Daarnaast kun je chatten met Billie, die je echt helpt met alles wat Bol.com aangaat. Als je heel goed zoekt dan zie je dat je ook nog kunt bellen en mailen.  Met Bol.com heb je dus altijd snel contact.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Bol.com annuleren” te beoordelen